Sunday, May 14, 2006

Det svenska samhället

Vad får det svenska samhället att fungera? Vilka tankar snurrar i de svenska huvuden? Hur ser svenskar på sina liv? Hur betraktas Sverige av utomstående? Och viktigast av allt, hur ser verkligheten ut? Som väntat finns det många åsikter om de här ämnen, och dessa kommer jag att blogga om regelbundet. Jag kommer även att beskriva Sverige och det svenska sinnet genom verkliga iaktagelser som jag har gjort under mina resor i det här landet. Det är dags att sifta igenom den oerhörd mängd av myter som genomsyrar samhället och rikta strålkastet på verkligheten.

Jag hoppas att berättelserna blir både seriösa och roliga.

Välkommen till Sverige!

Obs: Materialet på denna blogg (förutom citerade källor) skall betraktas som copyrightskyddat och skall därmed inte användas i kommersiellt syfte utan förhandstillstånd.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home